צרו איתנו קשר

אשרת עבודה ב1 עד 90 יום – מומחים לא אקדמאים

אשרת עבודה ב1 עד 90 יום – מומחים לא אקדמאים

עורך דין ענאן חמאם

אשרת עבודה ב1 לתקופה קצרה של עד 90 יום – מומחים לא אקדמאים

מאת: עורך דין ענאן חמאם | פורסם בתאריך: 24.2.20

במקרים רבים חברות ומעסיקים בישראל מעוניינים להעסיק בעלי מקצוע מומחים לא אקדמאים, מקצועיים בתחומים מסוימים לתקופות קצרות, וזאת ללא צורך להעסיקם לתקופה ארוכה ואף בכדי לחסוך בעלויות העסקתם.

בשנת 2015 החלו במשרד הפנים לפרסם הליך של הנפקת אשרות לתקופה קצרה של עד 90 ימים למומחים לא אקדמאים בתחומים כגון מתקיני מעליות, מתקיני מכשירים וציוד מחו"ל, רתכים בלחץ גבוה, רתכים מתחת למים ועוד מגוון תחומים אשר אין בהם מתמחים רבים בישראל. אשרה זו היא למעשה אותה אשרת עבודה שנקראת ב-1 או 1-B, אך אותה קשה להאריך וזאת בשל הצורך ביציאת העובד מהארץ וחזרה למדינתו – רק אחר כך תהיה אפשרות להגיש עבורו בקשה להארכת האשרה לתקופה של 3 חודשים נוספים.

הליך קבלת אשרת עבודה ב-1 או 1-B למקרים אלו כרוך בכמה שלבים:

1. הגשת בקשה מפורטת וחתומה על ידי המעסיק לטובת הנפקת אשרת עבודה כולל הצהרה מנומקת מדוע יש צורך באותו בעל מקצוע לטובת ביצוע העבודה והיכן היא מתבצעת. בנוסף נדרש לצרף אסמכתאות המאמתות את הצורך באותו עובד.
2. הגשת הבקשה לקבלת אשרת כניסה לקונסוליה של ארץ מוצאו של העובד המומחה הזר המעוניין להגיע לתקופה קצרה לישראל.
3. קבלת אותה אשרת כניסה רגילה ב-2 או 2-B והטמעתה בדרכון העובד בארץ מוצאו בקונסוליה הישראלית וזאת בטרם כניסתו לארץ.
4. לאחר כניסת המומחה לארץ, ייגש העובד ו/או המעסיק עם דרכון העובד ובטרם חלפו 3 ימים, ויגישו בקשה להנפקת אשרת עבודה לתקופה אשר אושרה מראש על ידי משרד הפנים.

המשכורת אשר אמור המעסיק לשלם לעובד המומחה הזר באותה תקופה של 3 חודשים היא שכר מינימום וזאת בשל היותו עובד בישראל לתקופה של 3 חודשים בלבד. אם תוגש בקשה להארכת תקופת עבודתו של העובד המומחה הזר, אז ייאלץ המעסיק לשלם לעובד כפל שכר הממוצע במשק. העובד לא יוכל לעזוב את הארץ ולחזור באותה תקופה של האשרה, אלא אם הגיש בקשה להארכת מועד האשרה ואז תינתן לו האפשרות לצאת מהארץ. כשיחזור לארץ לאחר אישור האשרה החדשה וודאי גם תנאי ההעסקה בה יהיו שונים, זאת בהתאם למומחה זר שעובד בארץ לתקופה של שנה ויותר. בקשה זו נמשכת בדרך כלל תקופה של בין חודשיים עד 3 חודשים.

הודעה חשובה: כל מי שמעסיק עובד זר בישראל ללא היתר עבודה כדין ומבלי אשרת ב-1 או 1-B, היינו עובר עבירה פלילית וצפוי לעונשים פליליים וקנסות, וכן המומחה הזר יגורש מישראל ולא תהיה לו אפשרות לחזור לארץ לתקופה של 10 שנים.

בכל שאלה, סוגיה או בירור בנוגע להנפקת אשרת עבודה ב-1 או 1-B, צרו עמנו קשר ונשמח להעניק לכם ייעוץ וליווי משפטי בהליך כנדרש על פי חוק!
צרו איתנו קשר
  • בשליחת הטופס אני מאשר/ת קבלת מידע לטלפון ו/או לאימייל
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.
התחל שיחה בווצאפ
היי, איך אפשר לעזור?
שלום איך נוכל לעזור?