צרו איתנו קשר

אשרת תייר ב2 לביקור ועסקים בישראל

אשרת תייר ב2 לביקור ועסקים בישראל

עורך דין ענאן חמאם

מאת: עורך דין ענאן חמאם | פורסם בתאריך: 24.2.20

אשרת ב2 או B2 ניתנת למבקר שמגיע לישראל לאחת משתי מטרות – אשרת תייר או אשרה לביקור עסקי – כאשר מלכתחילה, בעת הנפקת האשרה, מצהיר המבקר כי היינו מגיע לישראל למטרות עסקיות ו/או כתייר רגיל.

מטרה עסקית: בכוונת מטרת הביקור לבחון אפשרות קיום עסקים ו/או בדיקת אפשרויות עסקיות בישראל ו/או או ניהול משא ומתן עם חברות ועסקים מישראל ו/או בישראל. אשרה מסוג זה אינה נותנת שום אפשרות למבקר השוהה בישראל לעבוד.

מטרת ביקור: כאשר אותו אדם המבקר בישראל מגיע אך ורק למטרת ביקור משפחה ו/או ביקור כללי מכל סוג שהוא, אך בטח אינו ביקור עבודה. בדרך כלל אותן אשרות ניתנות לתקופה של כשבוע או שבועיים לתקופה מקסימלית של עד 3 חודשים, עם אפשרות להארכה ל-3 חודשים נוספים.

אשרת ב/2 או 2-B לאזרח מדינה שיש מולה הסכם כניסה

למדינות מסוימות בעולם ישנם הסכמי כניסה עם מדינת ישראל, הסכמים המקנים אפשרות כניסה לארץ ללא צורך בהנפקת אשרות בקונסוליה הישראלית במדינת מוצאם של אותם מבקרים ו/או תיירים למיניהם – בין מדינות אלו:

  • ארה"ב
  • צרפת
  • אנגליה
  • גרמניה ורוב מדינות מערב אירופה בכלל.

אותם מבקרים ותיירים מגיעים למעבר הגבול לישראל, שם ניתנת להם האשרה בעת הכניסה על ידי נציג ביקורת הגבולות, כאשר משך תקופת האשרה נמצא לשיקול דעתו הבלעדי של נציג הגבולות ובמקרים מסוימים יכול הוא להפעיל שיקול דעת ואף למנוע כניסת תייר מסוים ו/או לסרב למתן אשרת כניסה לישראל, וכן להורות על החזרת המבקר לארץ מוצאו. לאחר כניסת התייר/מבקר לישראל, ישנה אפשרות להגיש בקשה להארכת מועד האשרה, כאשר חשוב לציין כי אשרת ב/2 או 2-B ניתן לבקש להאריכה אך ורק טרם סיום האשרה וזאת על ידי הגעה לרשות ההגירה והאוכלוסין באזור שהיית התייר בהתאם להצהרתו, או במקרים מסוימים אך ורק בלשכה בירושלים. את האשרה ניתן להאריך מספר פעמים ועד לתקופה של 3 חודשים נוספים, כאשר התקופה המקסימלית היא עד 6 חודשים בכל שנה קלנדרית.

אשרת ב/2 או 2-B לאזרח מדינה שאין מולה הסכם כניסה

ישנן גם מדינות רבות שאין ברשותן הסכם כניסה לישראל וכל תייר אשר מעוניין להגיע לבקר בארץ, חייב להנפיק אשרת כניסה טרם הגעתו וזאת על ידי הגשת בקשה להשגת אשרת מבקר ב-2 תחת הסמכות של אזור מגוריו והחוק הישראלי – כעיקרון במקרה דנן אשרות ב-2 ניתנות הן לתיירים והן לאנשי עסקים. מי שמעוניין להגיע לביקור עסקים בישראל, מאחת המדינות שאין עמם הסכם כניסה, נדרש להתחיל בהליכים בירוקרטיים עוד במדינת המוצא, ובמרבית המקרים הדבר כרוך בשלושה צעדים מרכזיים, להלן:

1. הגשת בקשה לאשרה אדם המעוניין להגיע לביקור עסקי בישראל מאותן מדינות שאין מולם הסכם כניסה, אמור להיות בקשר ולהתנהל מול חברה ו/או מפעל ו/או כל גורם רלוונטי ו/או עסק מסוים אשר יתנו לו את חסותם לביקור. הגוף שיעניק את חסותו למבקר יגיש בקשה למשרד הפנים אשר תכלול את פרטי הביקור המתוכנן, פרטי המבקש, השכלתו, ניסיון תעסוקתי והיכן ישהה במהלך תקופת הביקור ולעתים אף להרחיב בכמה דרישות נוספות. הזמן האורך מעת הגשת הבקשה ועד למתן תגובה ו/או תשובה יכול להיות החל משבועיים ועד חודש ימים. לאחר אישור הבקשה, משרד הפנים מורה לקונסוליה בארץ מוצאו של המבקר להנפיק אשרת כניסה לישראל עוד בטרם יציאתו מארץ מוצאו, והמבקר מגיע לישראל עם אשרת כניסה ב-2 כבר מוטמעת בדרכונו. ישנן מדינות שכאשר מוגשת מהן בקשה להנפקת אשרת כניסה לישראל לצורכי ביקור ו/או עסקים, נדרשת גם תקופה של שבועיים עד 8 שבועות למתן תשובה לאישור ו/או סירוב הבקשה, זאת בשל הצורך לבצע בדיקות ביטחוניות למיניהן.

2. ההליך בקונסוליה – לאחר קבלת האישור, מורה משרד הפנים לקונסוליה הישראלית הרלוונטית להנפיק אשרת כניסה בדרכונו של המבקש וזו ניתנת בדרך כלל לתקופה אשר ציין המבקש, או לכל היותר עד 3 חודשים.

3. הארכת אשרת שהייה ב2 לאחר ההגעה – לאחר כניסת המבקר לארץ, ישנה אפשרות להאריך את האשרה וזאת על ידי הגשת בקשה מתאימה למשרד הפנים, בקשה הכוללת הסבר על הסיבה להארכת השהייה וכן מדוע נדרשת אותה הארכה, מה יעשה המבקר באותה תקופת שהייה בארץ בפירוט וכו'. האשרה ניתנת בדרך כלל, אם אושרה, לתקופה הנדרשת ולכל היותר לתקופה של עד 3 חודשים.

בכל שאלה ובירור בעניין הנפקת אשרת ביקור ב2 / 2-B בטרם הגעה ארצה ו/או עבור הארכת אשרה קיימת, אנא צור עמנו קשר ונעניק לך מענה אישי ומקצועי בהקדם!
צרו איתנו קשר
  • בשליחת הטופס אני מאשר/ת קבלת מידע לטלפון ו/או לאימייל
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.
התחל שיחה בווצאפ
היי, איך אפשר לעזור?
שלום איך נוכל לעזור?