צרו איתנו קשר

ביטול צו עיכוב יציאה מהארץ

ביטול צו עיכוב יציאה מהארץ

בקשה לביטול צו עיכוב יציאה מהארץ

מאת: עורך דין ענאן חמאם | פורסם בתאריך: 13.5.20עורך דין ענאן חמאם

מי מאיתנו לא אוהב מדי פעם לנסוע, לטוס ולטייל בחו"ל? לפעמים זה קורה אפילו בהתראה קצרה מאוד אחרי שמצאת דיל טוב לתאריך קרוב ואתה מחליט לטוס ולהתאוורר קצת – אך האם החלטת לבדוק אם חל עליך צו עיכוב יציאה מהארץ?

בכדי לא ליפול למצב מביך במיוחד, רצוי להתקשר ולבדוק מול משטרת הגבולות (טלפון 3450*) בכדי לברר אם קיים צו עיכוב יציאה מהארץ – כי לפתע עלול להתברר שעוד פתוח כנגדך תיק הוצאה לפועל ששילמת אותו לפני שנה, אך הצד השני טרם הגיש בקשה לסגירת התיק ו/או ביטול ההליכים – בהחלט מדובר במצב מביך מאוד וכאן מתחיל המירוץ להגשת בקשות לביטול אותו צו.  תרחיש זה עלול לקרות לרבים אשר מגיעים עד לשדה התעופה ובדלפק נודע להם כי נגדם קיים צו עיכוב יציאה מהארץ. מרבית האנשים טועים לחשוב כי צו עיכוב יציאה מהארץ לא ניתן לבטל באופן קבוע ו/או לתקופה קצובה, אך לא נכון הדבר – אותו צו ניתן לביטול במקרים מסוימים אם הנכם עומדים בתנאים בסיסיים לאותו סוג של ביטול צו עיכוב היציאה. במקרים מסוג זה, חשוב לפנות למומחים בתחום ראשית על מנת להסביר בגין מה ניתן אותו צו עיכוב ולהבין איך אפשר להתגבר עליו לטובת ביטולו לצמיתות ו/או לתקופה קצובה.

סעיף 14 תיקון 15 בחוק ההוצאה לפועל, תשכ"ז-1967 מסמיך את רשם ההוצאה לפועל להורות על עיכוב יציאה מהארץ לחייב ואם הוא מניח כי אותו אדם יכול לעזוב את הארץ מבלי לפרוע את חובו בתיק ההוצל"פ. ישנם גם מספר מקרים נוספים בהם רשאי הרשם להפעיל את שיקול דעתו להטלת צו עיכוב יציאה מהארץ, כפועל יוצא אותה הגבלה בתיקי מזונות מוטל מכוח סעיף 66 בחוק, בכל מקרה של תיק מזונות אישה או ילדים או במקרים מסוימים חוב מזונות לביטוח הלאומי אשר טרם נפרע. בסעיף 1 תיקון 15 לחוק, הוטלה הגבלה נוספת והיא אי מתן אפשרות להנפקת דרכון, כחלק מאותן הגבלות, וזאת בכדי להפעיל לחץ נוסף על החייב ולגרום לו להגיע לפרוע ו/או להסדיר את חובו. רשם ההוצאה לפועל יכול להורות לחייב אשר קיבל הודעה בעניין, להגיע ולהפקיד את דרכונו ו/או תעודת המסע שלו ובאם סירב החייב לפעול בהתאם להוראות הרשם, תהיה לרשם סמכות להורות על מעצר החייב לתקופה של עד שבעה ימים בגין אותו הפרה להוראה.

ההגבלה של צו עיכוב יציאה מהארץ עלולה לגרום לנזקים רבים לכאלו שעובדים בחו"ל וחייבים לנסוע בכל רגע נתון לעסקיהם/משימותיהם בחו"ל כאשר אותו צו עיכוב מהווה מכשול וגורם להם לנזקים רבים בתחום עיסוקם. לעתים גם בהעדר טיפול בתיק וחובות בהוצל"פ נגרמים לחייב נזקים מעבר למצופה, כך למשל במקרים של עיקול חשבון הבנק, מטלטלין ונכסים וכל זאת כי לא טרח לטפל באותם הליכים מבעוד מועד.

מתי ובאילו מקרים ניתן צו עיכוב יציאה מהארץ?

ישנם כמה תרחישים מרכזיים בהם רשם ההוצאה לפועל נענה לבקשה להוצאת צו עיכוב יציאה מהארץ לחייב, בין היתר במקרים הבאים:

1. לאחר שנפתח תיק הוצאה לפועל כנגד חייב, בוצעה מסירה מלאה והחייב קיבל הודעה על כך כדין, אך בכל זאת עברו 30 ימים מהמסירה וטרם הגיע להסדיר את חובו – אזי תהיה אפשרות להגיש בקשה לרשם ההוצאה לפועל להטיל על החייב צו עיכוב יציאה מהארץ, אשר יהיה תקף כל זמן עד לביטולו על ידי הרשם ו/או בית המשפט.

2. אם אדם שטרם נפתח נגדו תיק הוצאה לפועל והוגשה בקשה לרשם להורות על עיכוב יציאתו מהארץ מתוך חשש שיעזוב את ישראל מבלי לפרוע את חובו – בטרם מסירת אזהרה לאותו אדם, יכול זוכה להגיש בקשה עם תצהיר מנומק, ראיות ואסמכתאות לגבי החוב והאפשרות שהחייב יעזוב את הארץ, ולרשם תהיה האפשרות להפעיל שיקול דעת, באם השתכנע, האם להוציא נגד החייב צו עיכוב יציאה מהארץ או לאו.

3. במקרה וקיים סכסוך בין בני זוג וטרם תחילת הליכי גירושין, אחד מבני הזוג חושש כי השני מתכנן לעזוב את הארץ, זאת בכדי להתחמק מהתחייבויותיו –  יש מקום להגיש בקשה לעיכוב יציאה מהארץ נגד הבן זוג השני ורשם ההוצאה לפועל ייתן את החלטתו לאחר הפעלת שיקול דעת והתרשמותו לגבי הנסיבות.

4. במקרה בו חייב הגיש בקשה לאיחוד תיקים או הכריז שהוא מוגבל באמצעים, אזי באופן אוטומטי וכחלק מההגבלות מוטל עליו צו עיכוב יציאה מהארץ. אותו כנ"ל גם לגבי אלו אשר הגישו בקשה לפשיטת רגל שבאופן אוטומטי יוצא כנגדם צו עיכוב יציאה מהארץ, זאת בכדי להבטיח שהם לא יעזבו את הארץ מבלי לפרוע את חובם.

האם ניתן לבטל צו עיכוב יציאה מהארץ?

התשובה היא חד משמעית – כן! אך הכל תלוי בנסיבות המקרה, כיצד יפעל החייב בכדי לבטל את הצו, מהן הנסיבות לנסיעתו לחו"ל והאם יש מישהו שיערוב לחוב שלו. בכדי להגיש בקשה לביטול צו עיכוב יציאה מהארץ, יש לתת טעמים מיוחדים וסיבות המצדיקות את הבקשה לביטול הצו. ישנם מקרים שנחשבים כמקרי חירום כך למשל נסיעה לטובת קבלת טיפול רפואי, אך גם במקרה דנן נדרש מהחייב להעמיד ערב אשר יערוב לחוב, זאת בהתאם לדרישות שמציב רשם ההוצאה לפועל בכדי להבטיח באם החליט החייב מסיבותיו שלא לחזור ארצה ולא לפרוע את חובו, שלא ייגרם נזק בלתי הפיך לזוכה ושיהיה מי שישלם את את החוב לזוכה.

בכדי לנסות ולהבטיח סיכויים גבוהים לקבלת הבקשה לביטול צו עיכוב היציאה מהארץ, חשוב לפנות ולהסתייע בגורם מקצועי מוסמך הבקיא בתחום. משרדנו מתמחה בכל מה הנוגע לביטול צווי עיכוב יציאה מהארץ כאשר אנו מקפידים להעניק את הייעוץ והטיפול המשפטי הראוי לגופו של כל מקרה. פנו אלינו בעניינכם ואנו נדאג לפעול בהקדם האפשרי ולהגיש עבורכם בקשה יסודית ומנומקת לביטול צו העיכוב ובכך להגדיל משמעותית את הסיכויים שלכם בעניין.

צרו איתנו קשר
  • בשליחת הטופס אני מאשר/ת קבלת מידע לטלפון ו/או לאימייל
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.
התחל שיחה בווצאפ
היי, איך אפשר לעזור?
שלום איך נוכל לעזור?