צרו איתנו קשר

דיווח נתוני אשראי בתקופת הקורונה (COVID-19)

דיווח נתוני אשראי בתקופת הקורונה (COVID-19)

מאת: עורך דין ענאן חמאם | פורסם בתאריך: 7.7.20 עורך דין ענאן חמאם

בעקבות משבר הקורונה והשפעתו הרחבה על מגזר משקי הבית והעסקים ובהתאם להוראת דיווח מספר 201 – דיווח על נתוני אשראי, הוציא הממונה על שיתוף נתוני האשראי חוזר בתאריך 19 למאי 2020 שבו הורה על הפעלת סימון קוד הערה "עסקה המסומנת בשל אירוע על פי הנחיית הממונה", וזאת בהתאם למפורט להלן:

שם האירוע – האירוע קיבל את השם COVID-19

תקופת האירוע – התקופה שתשמש להגדרת התקופה של טרום האירוע תעמוד על חצי שנה, תחל בדיווח החודשי בגין 30.09.2019 ועד וכולל הדיווח החודשי בגין התקופה של 29.02.2020

תקופת הסימון – הסימון יבוצע החל מנתוני הדיווח החודשי בגין 31.03.2020 ועד למתן הנחיה על הפסקת הסימון. יבוצע תיקון מידע רטרואקטיבי על הדיווחים החודשיים של חודשים מרץ, אפריל וחודש מאי במידת הצורך.

לוח הזמנים ליישום – לוח הזמנים להפעלת הסימון ותיקון דיווחים רטרואקטיבית, תוך 45 ימים מהוצאת החוזר זה.

הפעולות אשר יכול לנקוט כל גורם המוסמך לדווח בנתוני אשראי, בעצם היותו נותן אשראי, אמורות להיות רשומות תחת ההערה (COVID-19) ואז יהיה ברור לכל מי שיקרא את הדו"ח כי אותו רישום נוצר בתקופת הקורונה, ויתחשבו באותו רישום לצורך מתן אשראי עתידי ולגבי הדירוג שלו. הדיווח יהיה תקף לתקופה של 6 חודשים ותהיה אפשרות לבקש למחוק אותו בחלוף 6 חודשים ממועד הדיווח. עו"ד ענאן חמאם ממשרדנו רשום כמורשה וכמיופה כוח בתמורה באתר נתוני האשראי של בנק ישראל – משכך אתם מוזמנים לפנות אלינו בהקדם ולקבל את הייעוץ המקצועי והנכון ביותר עבורכם בנושא נתוני אשראי או מה שכונה עד לאחרונה BDI / B&D.

צרו איתנו קשר
  • בשליחת הטופס אני מאשר/ת קבלת מידע לטלפון ו/או לאימייל
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.
התחל שיחה בווצאפ
היי, איך אפשר לעזור?
שלום איך נוכל לעזור?