צרו איתנו קשר

הגבלת רישיון נהיגה באמצעות לשכת ההוצאה לפועל

הגבלת רישיון נהיגה באמצעות לשכת ההוצאה לפועל

עורך דין ענאן חמאםמאת: עורך דין ענאן חמאם | פורסם בתאריך: 13.5.20

אחד האמצעים והכלים היעילים להפעלת לחץ על חייבים שבסמכות לשכת ההוצאה לפועל להפעיל היא הטלת הגבלות בכלל ועל חידוש ו/או הנפקת רישיון הנהיגה של החייב בפרט.

אמצעי לחץ זה מופעל על החייב לאחר שבגין אותו תיק הוצל"פ נמסרה הודעה לחייב ובחלוף התקופה החוקית למסירה, החליט החייב להתעלם מההודעה ואף לא להתייצב בלשכה בכדי לנסות להסדיר את חובו. דאז מתחילים בלשכת ההוצאה לפועל לנקוט בהליכים מעשיים כאמצעי לחץ בכדי לגרום לחייב להגיע ולהסדיר את חובו. הגבלת הנפקת רישיון נהיגה מסכנת את החייב ואף יכולה לגרום לו לנזקים רבים כגון נהיגה ללא רישיון נהיגה בתוקף ו/או אי החלת הביטוח של הרכב, תרחישים אשר עלולים לגרור את החייב לנהל תיקי תעבורה בגין אותו חוב וכן הפסדים כספיים רבים.

ביטול הגבלה על רישיון נהיגה

כאמור הגבלת קבלת רישיון נהיגה מהווה אמצעי לחץ שמנסה הזוכה להפעיל על החייב בכדי להביאו למצב שייאלץ להגיע ללשכת ההוצאה לפועל לטובת הסדרת החוב, אך לעתים אין לחייב יכולת לשלם חובותיו בשל חיסרון כיס, אך לשכת ההוצאה לפועל אמורה לנהל איזונים בין הצורך לגביית החובות של הזוכים ובין הרצון להתחשב במקרים ומצבים אמיתיים אליהם נקלעים חייבים רבים, וזאת על ידי בחינת הנזק אשר ייגרם לחייב עקב הגבלות שונות ומה התועלת מכל הגבלה.

במקרה דנן ישנה אפשרות כי החייב יגיש בקשה לביטול הגבלות והליכים בכלל תוך ציון ההגבלה על רישיון הנהיגה – באותה בקשה יש צורך לציין מהן הסיבות של המבקש לביטול ההגבלות ו/או ההליכים לרבות ביטול ההגבלה מלקבל או להנפיק רישיון נהיגה. הבקשה מוגשת עם צירוף תצהיר מאומת על ידי עורך דין ובו מפורטות הסיבות בשלן החייב מבקש לבטל אותה הגבלה. לרוב הבקשות נידונות לאחר תשלום סכום מהחוב, ולו סמלי, וזאת בכדי להראות לרשם ההוצאה לפועל שכוונת המבקש כנה ואמיתית. לבקשה מצורפות גם אסמכתאות שונות כאשר הדרישה לאסמכתאות היא בכל מקרה לגופו של עניין. חשוב טרם הגשת הבקשה לביטול הגבלות על רישיון נהיגה להתייעץ עם עורך דין מומחה בתחום בכדי להגדיל את סיכויי את הבקשה להתקבל.

כמו בכל הליך משמעותי בחיים, כך גם בבקשות מסוג זה, כדאי לפנות לגורם מקצועי בתחום מאשר להגיש את הבקשות לבד – עורך דין המתמחה בהוצאה לפועל מגיש בקשות מסוג זה בכל יום, דבר אשר מעלה את המיומנות שלו על אחרים בהגשת בקשות שכאלו, וכן הראיה שלו עבור הבקשה והמכשולים בדרך הזה ידועים לו היטב מראש. סיוע של עו"ד מנוסה בהליך ימזער משמעותית את הסכנות והסיכונים לדחיית הבקשה, כך למשל במקרה של העלאת טענות שלא נכון להעלותן ועלולות לגרום לדחיית הבקשה, וכן בהמשך, בבקשות אחרות, לא יוכל להעלות החייב טענות נוגדות ו/או סותרות את הבקשה הראשונית שלו.

האם ישנן בקשות דחופות?

רישיון נהיגה הוא אמצעי חשוב מאוד למרבית האזרחים הבגירים בישראל, דבר אשר אינו במסגרת של מותרות בלבד ולעתים מהווה חלק בלתי נפרד מפרנסתם של רבים שעובדים למחייתם כנהגי מוניות, נהגי משאיות, נהגי שליחויות ו/או כל בעל מקצוע שרישיונו קריטי ביותר למקור הכנסתם. אותם אזרחים אינם יכולים להמתין ולהעביר תקופה ארוכה בחייהם ללא רישיון נהיגה בתוקף, לכן עבורם עדיף להגיש בקשה לביטול הגבלות בדחיפות גבוהה תוך ציון הסיבה לדחיפות – גם ובעיקר מקרים כאלה יש לטפל באופן יסודי, מקצועי ומיידי. משרדנו מתמחה בהגשת בקשות מסוג זה להוצאה לפועל, תוך התחשבות בצרכי החייב בקבלת רישיון נהיגה וטיפול בהליך באופן ענייני ומהיר, נשמע לסייע במידת הצורך גם לך בעניין.

צרו איתנו קשר
  • בשליחת הטופס אני מאשר/ת קבלת מידע לטלפון ו/או לאימייל
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.
התחל שיחה בווצאפ
היי, איך אפשר לעזור?
שלום איך נוכל לעזור?