צרו איתנו קשר

העסקת עובדים זרים בישראל

העסקת עובדים זרים בישראל

בחוק הכניסה לישראל, תשי"ב ב-1952 הוסדרה החובה לקבל אשרת שהייה בישראל, החוק קובע כי מי שאינו אזרח ישראלי, תהיה כניסתו לישראל על פי אשרת עולה או על פי אשרה לפי חוק זה. מי שאיננו אזרח ישראלי או בעל אשרת עולה או תעודת עולה, תהיה ישיבתו בישראל על פי רישיון ישיבה לפי חוק זה.

אשרת עבודה בישראל משתייכת לקבוצה הנקראת ב/1 , אישור עבודה לעובד זר. קיימות מדינות אשר בהן חובה לקבל מראש את האשרה, כמו ארה"ב, איטליה, קנדה וכו'. בסוף שנת 2014 שהו בישראל יותר מ 74 אלף עובדים זרים חוקיים בישראל בנוסף יותר מ 15 אלף בצורה לא חוקית.

חובות המעסיק

כל עסק שמעוניין להעסיק עובד זר בישראל, מחויב הוא לקבלת רישיון להעסקת עובדים זרים. לפי כך כל מבקש להעסיק עבוד זר צריך לצרף אישור רפואי ומטרת הרישיון לעובד, בחוזה העבודה יפורטו כל תנאי העבודה כפי שסוכמו בין הצדדים כשהם כפופים להוראות החוק. כמו כן על המעביד להסדיר על חשבונו ביטוח רפואי לעובד הזר למשך תקופת העסקתו. המעסיק בנוסף ידאג למגורים הולמים לעובד הזר וכן להחזיק במקום העבודה עותק של חוזה העבודה ותרגומו וכן מסמכים נוספים לפי דין.

ניכויים משכר העובד

על פי חוק, המעסיק רשאי לנכות משכרו החודשי של העובד הזר את הסכומים שהוציא בעד דמי ביטוח רפואי ומגורים הולמים בשיעורים התואמים לתקנות.  חובות המעסיק כלפי העובד הזר לא גורעות מחובותיו כלפיו על פי דין כמו כל עובד ישראלי אחר. הרישיון הניתן לעובד זר לצורך עבודה ומגורים בישראל מותנה בכך שהוא מועסק רק אצל מי שהזמין אותו ואשר מופיע על הדרכון של העובד. ביחס לחובת המעסיק לשלם אגרות ותשלומים בשל העסקת עובד זר, החוק קובע כי מעסיק המבקש להעסיק עובד זר נדרש לשלם אגרת בקשה בשל כל עובד זר וכן אגרה שנתית

העסקת עובד זר לא כדין

בעבר, עובדים זרים לא היו זכאים לזכויות בריאות וזכויות סוציאליות. לאחר פסיקת בית המשפט העליון מוענקות זכויות אלו גם לעובדים זרים כנגזרת מן הזכות לכבוד האדם. מבחינת העובד הזר אם הוא עובד לא כדין ולפי חוק הוא חשוף לגירוש מהמדינה גם אם הגיע מתוקף אשרת תייר. כמו כן גם המעסיק, אם הינו מעסיק עובד זר שלא כדין, הוא חשוף לענישה פלילית וקנסות. החוק מאפשר הארכת תוקף הרישיון שניתן לעובד הזר לתקופה נוספת שלא עולה על שנה אחת במקרים מיוחדים אשר קבועים בתקנות שתיקן שר הפנים.

 

משרד עו"ד ענאן חמאם הינו משרד עורכי דין בחיפה בעל ניסיון רב שנים בכל הקשור להעסקת עובדים זרים בישראל בשלל הענפים, המתמחה בהנפקת היתרים להעסקת עובדים זרים, משרדנו מתמחה בהליך הגשת הבקשה ועד להעסקת העובד בפועל. שככל ויבצרו מצבים וסוגיות שונות באשר להעסקת עובדים זרים וכדי למזער נזקים ולמנוע קנסות וענישה פלילית למעסיקים וכדי להימנע מהפרת הוראות החוק, כדאי להתייעץ עם משרד עורכי דין מנוסה בתחום. משרדנו מציע מגוון רחב של שירותים אשר יסייעו למעסיק ולחברות מי שמעוניינות לקבל היתר ו/או בעלות ההיתר דרך כל ההליך של העסקת עובדים זרים בישראל על פי דין.

התקשרו עכשיו ותקבלו שיחה חינם לייעוץ והצעת פתרונות ושירותים שיסייעו לכם להתחיל  לקבל היתרים להעסיק עובדים זרים.

צרו איתנו קשר
  • בשליחת הטופס אני מאשר/ת קבלת מידע לטלפון ו/או לאימייל
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.
התחל שיחה בווצאפ
היי, איך אפשר לעזור?
שלום איך נוכל לעזור?