צרו איתנו קשר

עורך דין ייפוי כוח מתמשך

עורך דין ייפוי כוח מתמשך
Enduring-power-of-attorney-Lawyer

עורך דין ענאן חמאםמאת: עורך דין ענאן חמאם | פורסם בתאריך: 27.2.20

לאחרונה פניות רבות מתקבלות למשרדנו בכדי לברר אודות ייפוי כוח מתמשך, מה זה אותו הליך, איך הוא מתבצע, ומה הוא בעצם מעניק? ריכזנו עבורכם את כל התשובות והמידע החשוב בנושא, להלן בסיקור המיוחד הבא:

מה זה ייפוי כוח מתמשך?

ייפוי כוח מתמשך הינו מסמך משפטי אשר מגדיר את הצרכים של מגיש ייפוי הכוח מראש ובעת היותו צלול ובריא, לגבי מה ומי יעשה במקרה ושהוא איבד את יכולותיו לקבל החלטות ולפעול בצורה שקולה ו/או במקרים הם נקלע הוא למצב רפואי מורכב אשר מונע ממנו לתפקד ולהתנהל כמדי יום, וזאת באם היה במצב שאיבד את כשירותו הפיזית ו/או הנפשית ואת היכולת לנהל את חייו ו/או את ענייניו השונים כאדם נורמטיבי מן השורה. למעשה ייפוי כוח מתמשך מטיל אחריות ונותן סמכויות לאדם או אנשים בהם תבחרו על מנת לקבל במקומכם החלטות כאלו ואחרות, בהקשר לבריאות, נכסים ו/או העסק שלכם ולא בהכרח רק לאחר שנחלוף מהעולם הזה, אלא גם במקרים רבים כאשר נבצר מכם לקבל החלטות בשל חוסר כשירות.

מי נותן ייפוי כוח מתמשך? מהו פרופיל האדם אשר יכול להעניק ייפוי כוח מתמשך לאחר? התשובה היא כל אדם בגיר מעל גיל 18, ולא בהכרח כפי שכולם אולי מצפים כי מדובר אך ורק באנשים בגיל השלישי ו/או אנשים עם מחלות כאלו ואחרות. מכאן כי נשים וגברים, זוגות, צעירים וצעירות, ספורטאים, אנשי עסקים, רווקים ורווקות, נשים וגברים חד-הוריים, אלמנים ואלמנות, כולם אנשים בריאים לגמרי פונים למשרדנו בכדי לערוך ייפוי כוח מתמשך. הליך זה עורכים כיום אנשים "כשירים" ורציונליים אשר מבינים כי אין דבר בטוח בחיים ושהכול יכול לקרות, ולפיכך על מנת לדאוג לנכסיהם וליקיריהם בעת אבדן כשירות בקבלת החלטות – חובה לערוך ייפוי כוח מתמשך וזאת מתוך מחשבה נבונה קדימה.

למי ניתן הייפוי כוח מתמשך? אתם ורק אתם בוחרים למי להעניק את ייפוי הכוח המתמשך וזאת על ידי חתימה בעת היותכם כשירים וצלולים על אותם מסמכים למתן ייפוי הכוח. רבים נוטים לבחור בדרך כלל בדמויות הקרובות אליהם ביותר כך למשל ההורים, בן/בת זוג, ילדים, אחים, חברים משכבר השנים ו/או כל בן אדם אחר אשר הם סומכים עליו שיקבל את ההחלטה הנכונה עבורם בעת הצורך. ישנם מקרים רבים בהם מי שמקבל את ייפוי הכוח מבקש להגבילו לתחום אחד ולאחר לא, ואף יכול להיות שבמצבים מסוימים יסרב מי שניתנה הזכות ו/או מטלה, לקבלת הייפוי מסיבות שונות.

מהן ההשלכות לנכסים בייפוי כוח מתמשך? כל עוד אותו אדם כשיר לתפקד, מיופה הכוח אינו יכול לפעול בשום דרך בעניין הנכסים של מייפה הכוח, שכן אין שום סכנה על אותם נכסים ומה גם שאותו ייפוי כוח מגדיר את אותן סמכויות של האדם אשר ניתן לו הייפוי. ברוב המקרים אנשים מעניקים את ייפוי הכוח לשני גורמים במקביל וזאת בכדי לא ליצור מצב שיפגעו זכויותיהם באם טעו בקבלת ההחלטה למינוי מיופה כוח מסוים.

מהי תכליתו של ייפוי הכוח המתמשך? תכליתו של ייפוי כוח זה היא לשמר את הזכויות של הפרט ולכבד את החלטותיו ובחירותיו באשר הן כאשר הוא עודנו כשיר.

מי מוסמך לערוך ייפוי כוח מתמשך? רק עורך דין אשר עבר הסמכה של הכנת המסמכים ובחינת הרצון של מייפה הכוח (נותן ייפוי הכוח), והמיופה כוח (מקבל ייפוי הכוח). ההליך מתבצע אך ורק על ידי עורך דין אשר הוסמך לכך במיוחד על ידי האפוטרופוס הכללי ועבר הכשרה מיוחדת להבנה מעמיקה עם הסבר להשלכות כל החלטה והחלטה לגבי מתן וקבלת אותו ייפוי כוח מתמשך. במקרים רבים נאלץ עורך דין לשבת עם כל אחד מהצדדים לבדו בכדי שיהיה בטוח שההחלטה לקבל ו/או לתת את ייפוי הכוח הועברה לאחר שקיבלו כל הצדדים את המידע המלא בנושא ולאחר שנחה דעתו של עורך הדין כי ההסבר וההשלכות השונות הועברו בצורה ברורה וראויה.

מהו תוקפו של ייפוי הכוח המתמשך? אדם יכול להורות כי ייפוי הכוח המתמשך הינו לתקופה של 5 שנים שלאחריהן הוא אינו בתוקף עוד.

מה עדיף צוואה או ייפוי כוח מתמשך?

שאלה אשר עולה רבות במסגרת הפניות השונות למשרדנו היא האם לערוך צוואה או ייפוי כוח מתמשך? התשובה שלנו היא ברורה לחלוטין, אין קשר בין השניים.

צוואה – בצוואה יכול האדם להוריש נכסים, זכויות (ולפעמים גם חובות…) ונותן סמכויות לאחרים אך ורק לאחר מותו, ולא בעת היותו בחיים. ישנם גם מקרים בהם מי שמקבל את הצוואה/ירושה לא בדיוק נהנה ממנה כי לעתים ישנה אפשרות לרשת חובות ואז אותה צוואה עלולה להיות בגדר עול גדול על "היורש".

ייפוי כוח מתמשך – מיופה הכוח יכול לקבל החלטות, ולא בהכרח יורש זכויות ו/או חובות. כמו כן יכול הוא לפעול אך ורק כאשר הוכרז על המייפה כלא כשיר על ידי מומחה, ו/או בעת קרות מקרה אשר צוין במפורש על ידי המייפה מראש.

זקוקים לייעוץ או ליווי משפטי של עורך דין המתמחה בייפוי כוח מתמשך? מוזמנים ליצור עמנו קשר בכל שאלה וסוגיה, נשמח לסייע על הצד הטוב ביותר!
צרו איתנו קשר
  • בשליחת הטופס אני מאשר/ת קבלת מידע לטלפון ו/או לאימייל
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.
התחל שיחה בווצאפ
היי, איך אפשר לעזור?
שלום איך נוכל לעזור?