צרו איתנו קשר

נוהל חדש להעסקת עובדים פלסטינאים בענף התעשייה והשירותים

נוהל חדש להעסקת עובדים פלסטינאים בענף התעשייה והשירותים

מאת: עורך דין ענאן חמאם | פורסם בתאריך: 4.5.21 עורך דין ענאן חמאם

החל מתאריך 21/3/2021 בוטלו הוועדות להעסקת עובדים פלסטינאים בענף התעשייה והשירותים ורשות האוכלוסין וההגירה קבעה נוהל חדש.

העדר ממשלה מכהנת ומתפקדת בצורה תקינה גורם לאינספור בעיות שברובן לא רק פוליטיות, אלא חלק גדול מהן בעיות כלכליות, דבר אשר גורם לנזקים אדירים לכלכלה הישראלית בכלל ובענף התעשייה והשירותים בפרט. חלק מאותן בעיות היא ביטול הוועדה המיוחדת לבעיית העובדים הזרים אשר דנה בכל נושא הגדלת המכסה להעסקת עובדים זרים בארץ, לרבות מומחים זרים ועובדים פלסטינאים, וועדה כזו תתכנס רק כאשר תורכב ממשלה יציבה. לאחרונה נקטו ברשות האוכלוסין וההגירה, תחום עובדים זרים, במהלך אשר מבטל את הנוהל הישן בענף התעשייה והשירותים בעבור כל מי שרצה להנפיק היתר להעסקת עובד פלסטינאי ו/או עובד מומחה זר והיה צריך להגיש לוועדה בענף התעשייה והשירותים בקשה ולנקוט בצעדים הללו:

1. הגשת בקשה (בצירוף האסמכתאות הדרושות).
2. עמידה בתנאי הסף (תלוי מאיזה תחום העסק בתעשייה והשירותים).
3. בדיקת הבקשה המוגשת לעומק בצירוף כל המסמכים.
4. לאחר המצאת כל המסמכים הדרושים, הבקשה עוברת לוועדה שתדון בה – אותה וועדה הייתה נוהגת להתכנס כל שלושה חודשים ואף זה לא היה קבוע.
5. ורק אם יש מכסות פנויות, מגיש הבקשה יקבל אישור להעסקת עובד זר ו/או פלסטינאי בהתאם למכסה שנקבעה לו, משמע כמות העובדים בהתאם למה שנקבע בהיתר.

כיום הנוהל לקבלת היתר להעסקת עובד זר ו/או פלסטינאי בענף התעשייה והשירותים הוא שונה לגמרי, שכן בימים אלו כבר אין יותר ועדות, והבקשה מוגשת באופן ישיר ללשכה שהמעסיק שייך לה כאשר ההליך הוא:

א. הגשת בקשה (בצירוף האסמכתאות הדרושות).
ב. עמידה בתנאי הסף (תלוי מאיזה תחום העסק בתעשייה והשירותים).
ג. ההיתר ניתן בהתאם לתחום העיסוק.

יש לקחת בחשבון כי אין יותר כאמור וועדות אך יש תנאי סף נוקשים יותר ואף לעתים מכשילים – הליך למי שלא הגיש בקשה כזו עלול להימשך כמה חודשים ולפעמים להסתיים בסירוב מבלי לדעת מה הסיבה. בשל כך, ישנה אפשרות כיום להוציא היתרים ליותר אנשים אך הבעיה היא לקבל את המכסה בפעם הראשונה.

על מנת לחסוך משאבים יקרי ערך, זמן וכסף רב, ניתן לפנות למשרדנו בכדי שנגיש עבורכם בקשה יסודית ומסודרת לקבלת מכסה להעסקת עובדים פלסטינאים בענף התעשייה והשירותים – מוזמנים ליצור עמנו קשר ונשמח לסייע!

צרו איתנו קשר
  • בשליחת הטופס אני מאשר/ת קבלת מידע לטלפון ו/או לאימייל
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.
התחל שיחה בווצאפ
היי, איך אפשר לעזור?
שלום איך נוכל לעזור?