צרו איתנו קשר

הגדלת מכסות והקלות בענף המסעדנות

הגדלת מכסות והקלות בענף המסעדנות

עורך דין ענאן חמאםמאת: עורך דין ענאן חמאם

מומחה להנפקת היתרים לעובדים מומחים זרים

ענף המסעדנות קיבל החודש עוד מכסות והקלות מרשות האוכלוסין וההגירה.

לאחרונה בוטלו ההיטלים במיסוי על שכר השפים הזרים מחו"ל למסעדות אתניות והוגדלו המכסות לעובדים פלסטינים. למרות כל זאת, הענף דורש עוד יותר מכסות בשל המחסור הגדול לכוח אדם באותם ענפים.

 

הגדלת המכסה לעובדים הפלסטינים מסעדות

בתאריך 27.12.2021 אישרה שרת הפנים איילת שקד הגדלת המכסה לעובדים פלסטינים בענף המסעדות, אפשרות ניצול אותה מכסה והגשת מסמכים אליה הינו החל מתאיך 01.01.2022, זאת בשל הדרישה הגדולה לעובדים בענף המסעדות שכן הלמ"ס דיווח על מחסור של מעל ל- 10,000 מלצרים, מוזגים, ועוד אלפי עובדי ניקיון ועובדי מטבח.

אותה הגדלה הגיעה בעקבות לחץ שהופעל על ידי מנכ"ל איגוד המסעדות שי ברמן ועוד קבוצה של מסעדנים מכל רחבי המדינה בפגישה עם השרה איילת שקד, אותה דרישה הביאה להגדלת המכסה לעוד 500 היתרים נוספים ל 1,500 היתר שהיו בעבר נכון לעכשיו הסך הכולל של ההיתרים הוא 2,000 היתר, תגובת המסעדנים לאותה החלטה "טיפה בים" והמחסור ממש גדול.

בנוסף למחסור בענף המסעדות יש מחסור גדול בענף המלונאות. באילת נכון לעכשיו יש מענה לדרישה לענף המלונאות בהעסקת ירדנים, אך רק בענף המסעדות אין אפשרות להעסיק ירדנים, הדרישה של ברמן לתקן את אותה הגבלה מהעסקת ירדנים במסעדות, דבר שיביא לפתרון המחסור בכוח האדם בענף זה.

 

ביטול ההיטלים על שפים זרים במסעדות אתניות

בתאריך 25.01.2022 ועדת הכספים אישרה את ביטול ההיטלים על עובדים זרים בכלל, דבר אשר יכול לתת עוד תמיכה ומענה למחסור למסעדות אתניות כגון מסעדות סיניות, יפניות, הודיות וכיו'.

משמעות ביטול ההיטלים עבור מעסיקים

נכון להיום כל מי שרוצה להביא עובד מומחה זר הוא אמור לשלם לו כפול ממוצע השכר ברוטו במשק (ממוצע השכר במשק ברוטו נכון להיום 31.01.2022 בסך 10,428 ₪) דהיינו המשכורת הברוטו שאמורה להיות משולמת לעובד המומחה הזר היא בסך 20,856 ₪, ובנוסף לזה הוא אמור לשלם היטל עובדים זרים שנע בין 15 -20% מהשכר הברוטו של העובד דהיינו בין 3,128 ₪ – 4,171 ₪.

עלות המעביד במקרה דנן נעה בין 23,984 ₪ עד ל- 25,027 ₪ זה במקרה הכי סביר מבלי להביא בחשבון כל ההוצאות הנלוות מהעסקת אותו עובד זר.

אותו ביטול חוסך למעסיק עבור כל עובד סכום לא מבוטל שיכול להגדיל את הרווחיות לאותה עסק ומעסיק, במיוחד בענף המסעדות שיש בהם מחסור מאוד גדול של עובדים. בנוסף, הביטול מביא הזדמנויות חדשות למסעדות אתניות חדשות וישנות להנפקת היתרים להעסקת אותם עובדים.

 

משרד עו"ד ענאן חמאם – מומחים בתחום הנפקת היתרים לעובדים מומחים זרים

משרדינו עוסק בתחום הנפקת היתרים לעובדים מומחים זרים שהם שפים למסעדות אתניות והיתרים לעובדים פלסטינים למסעדות, ולא רק שפים אלא גם עובדי ניקיון ועובדי מטבח.

פנו אלינו עוד היום לתחילת ההליך להנפקת היתרים לעובדים פלסטינים ושפים מומחים זרים למסעדות.

 

צרו איתנו קשר
  • בשליחת הטופס אני מאשר/ת קבלת מידע לטלפון ו/או לאימייל
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.
התחל שיחה בווצאפ
היי, איך אפשר לעזור?
שלום איך נוכל לעזור?