צרו איתנו קשר

הרחבת מכסת העובדים הפלסטינים בענף הבניין

הרחבת מכסת העובדים הפלסטינים בענף הבניין

מכסת העובדים הפלסטינים רק בענף הבניין תורחב ב – 9,000 רשיונות – החל מתאריך 25.10.2021:

מגפת הקורונה הביאה למצוקה בכוח האדם בישראל, וזאת בשל הטלת סגר על השמים ומניעת כניסת תיירים וביניהם גם עובדים זרים, דבר אשר מקשה על איתור עובדים בהרבה תחומים אשר נדרש בה עבודה פיזית ו/או עבודת כפיים.

בשל אותה מצוקה שמשפיעה על המשק והכלכלה במדינת ישראל, הוחלט להתחיל במימוש תוכנית ההרחבה למתן היתרים להעסקת עובדים פלסטינים לכמות שכל המשק שמע עליה שהיא עד ל 15,000 עובדים.

אבל מה שמתברר כי כנראה שרוב המכסה תלך אך ורק לענף הבניין, ברגע שבענפים רבים יש מחסור משמעותי דבר אשר מקשה על הרבה עסקים במשק להתרחב ולגדול, זאת בשל אותו מחסור.

בהודעה מאוד דרמטית יצאו בלשכת האוכלוסין וההגירה שהם מרחיבים את המכסה החל מחודש אוקטובר 2021, אך אותה הרחבה לא הביאה את הגאולה לעסקים אשר נואשים לעובדים בתחומים רבים, שכן ההרחבה היא אך ורק בענף הבניין.

כנראה שהרבה עסקים, ומפעלים במדינת ישראל לא מיוצגים כהלכה ואין להם מי שיפעיל לחץ על הממשלה בלהרחיב את המכסה של העובדים הפלסטינים בעוד 5,000 מכסות לפחות, שכן לשכת המסחר והתעשיה ו/או התאחדות התעשיינים כנראה לא פעלו בחוזקה בכדי להגדיל את אותה מכסה לחברות ולמפעלים בענפים אחרים.

זו היא קריאת השכמה לארגוני המפעלים והתעשיינים לקום רגע אחד לפני קריסת הרבה מפעלים וייצרנים בשל המחסור בכוח האדם ולדרוש להרחיב את המכסה בענף התעשיה והשירותים.

נכון לעכשיו המכסה היא כמעט 4,500 היתר, אשר ניתנים לפי שיטת כל הקודם זוכה, ושהמכסה הינה "שייכת" לעובד בענף התעשיה והשירותים.

בענף המלונאות הוחלט כבר בחודש יולי כי מתחילת חודש אוגוסט תוגדל המכסה לעוד 1,000 עובדים, דבר אשר לא היה בעבר בענף התעשיה והשירותים, שכן זה הענף שמכיל הכי הרבה תחומים ועסקים של יצרנים, מפעלים, בתי מאפה, נותני שירות ניקיון, חנויות וסופרים, וקבלני שיפוצים קטנים שאינם רשומים כקבלן רשום, או ענפים שאין בהם הסדרה ו/או רגולאטור נכון לעכשיו.

אותה מגבלה של המכסה מגבילה כל המשק מלהתפתח, ואין נכון לעכשיו כל פתרון שניתן על ידי המדינה ו/או לשכת התעסוקה להניע אנשים ללכת ולעבוד בעבודות אשר יש בהם ביקוש אך האנשים לא רוצים לעבוד בהם מסיבות רבות.

בתאריך 25.10.2021 פרסמו במשרד לשיתוף פעולה אזורי הודעה לעיתונות הודעה זו:

מכסת העובדים הפלסטינים בענף הבניין תורחב ב – 9,000 רשיונות

הרחבת מכסת העובדים הפלסטינים בענף הבניין - המשרד לשיתוף פעולה אזורי

צרו איתנו קשר
  • בשליחת הטופס אני מאשר/ת קבלת מידע לטלפון ו/או לאימייל
  • שדה זה מיועד למטרות אימות ויש להשאיר אותו ללא שינוי.
התחל שיחה בווצאפ
היי, איך אפשר לעזור?
שלום איך נוכל לעזור?